Coronavirus; Veel gestelde vragen

Veelgestelde Vragen

CORONAVIRUS COVID-19
Laatste update 2020.03.31

ALGEMENE SITUATIE

Het coronavirus zorgt dagelijks voor nieuwe ontwikkelingen. Daarom houden we nauw contact met de daarvoor aangewezen instanties. Ons beleid passen we steeds aan op de actuele richtlijnen. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden.

Hier vindt u de meest recente versie van de noodverordening van de Veiligheidsregio Fryslan.

Q 1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Ja, onze vakantiehuizen zijn open. Maar het is een terechte vraag. We begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wilt. Daar doen wij ons uiterste best voor. Uw vakantie kan nog steeds doorgaan. Voor een verblijf bij d’Oude Herbergh gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Daarnaast nemen wij een aantal extra maatregelen.

Q 2. Welke maatregelen neemt d’Oude Herbergh om verspreiding te voorkomen?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak. U kunt er nog steeds op uit in de omgeving als u maar gepaste afstand houdt.  Er is ruime parkeergelegenheid en rond elk huis voldoende ruimte om ook op het terrein de juiste afstand te bewaren.  De incheckprocedure is ook contact-loos; bij aankomst vindt u de sleutel in de deur en uitgebreide instructies in het huis.

OMBOEKEN EN ANNULEREN 

Q 3. Mijn vakantie valt in de periode tot 1 juni. Wat als ik wil omboeken?
Natuurlijk zien wij het liefst dat uw vakantie de komende weken gewoon door kan gaan. Heeft u een vakantie geboekt voor 14 maart 2020  met een aankomstdatum tot of op 1 juni? En besluit u deze te verzetten? Dat kan afhankelijk van de beschikbaarheid van vergelijkbare of dezelfde accommodatie.  Ook kunnen er verschillen in de tarieven zitten, omdat de nieuwe boeking in een ander seizoen valt. 

Om uw geplande vakantie tussen 14 maart en 1 juni 2020 om te boeken naar een andere datum kunt u een voucher aanvragen ter waarde van uw reeds betaalde reissom. U ontvangt de voucher binnen 3 dagen per e-mail. 

Met de voucher kan u een nieuwe reis boeken met aankomstdatum tot 13 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. In de e-mail staat duidelijk beschreven hoe u de voucher kan verzilveren.

N.B. deze regeling is alleen van kracht voor boekingen die zijn gemaakt vóór 14 maart 2020.

Q 4. Mijn vakantie valt in de periode tot 1 juni. Wat als ik wil annuleren?
Wilt u uw vakantie annuleren? Alle informatie die u nodig heeft, vindt u bij onze huurvoorwaarden. Tip: Aan annuleren zijn kosten verbonden. Check de voorwaarden bij uw eigen annuleringsverzekering. Dan weet u of u recht heeft op een vergoeding.  

Q 5. Wat zijn de "voorwaarden" i.v.m. het corona virus als ik nu een reservering voor deze zomer maak? Omdat iedereen op de hoogte is van de risico's gelden de normale algemene voorwaarden voor boekingen die gemaakt worden vanaf 31 maart 2020.

Q 6. Wij willen graag met vrienden meerdere huisjes boeken. Kan dat?  Zolang de verordening van kracht is, kunnen we geen boekingen voor meerdere huizen samen accepteren. Het is van belang dat er ook hier geen samenscholing plaatsvindt.  

Niet gevonden wat u zocht?
Voor vragen over aankomsten tot en met 1 juni 2020 kunt u nu contact opnemen. Voor aankomsten vanaf 2 juni verzoeken wij u op een later moment contact op te nemen.

Lees hier de definitieve noodverordening van de Veiligheidsregio Friesland.